torsdag 17 februari 2011

Gåtan löst

Igår var det tungt, ben som stockar renons på såväl spänst som smidighet. Var det halkan under nysnön, var det den dåliga sömnen och tidiga morgonen, var det cykeln dagen innan? Alla tänkbara förklaringar men svaret är att det hängde på kläderna. Tvättkorgen var full och istället åkte Craftstället fram. Det gamla, slitna blå vindstället som var de första löparkläderna jag köpte för några år sedan på den tiden då jag absolut aldrig skulle skaffa några tights och om jag ändå gjorde det skulle jag i alla fall aldrig ta på mig ett par korta shorts. Nu när hela min löpargarderob består av tights och korta shorts så är det värre att ta på sig det där stället som känns mer lämpat för en husvagnssemester än för en löprunda.

Jag är uppenbarligen mycket lättpåverkad. Många löpare av den äldre skolan dras med tjugo år gamla vindställ och verkar inte beröras särskilt av det. Kanske är det fånigt att försöka se bättre ut än vad man är. Jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar