tisdag 24 augusti 2010

Föreberedelser

I dagens regn och storm så är det jag längtar efter inte i första hand att slänga mig ner i ett brännmanetsfyllt hav eller sitta tre timmar på cykeln men det hinner säkert bli bättre tills på lördag. Känner mig ändå väldigt laddad och putsar på de sista detaljerna - har köpt nya däck till cykeln och istället för "på köpet-däcken" så tronar numera ett par babyblå Michelin Pro 3 Race runt ett par lika babyblå latexslangar. Esteten hade önskat ett par vita däck men ekonomen valde den färgen det var rea på - triathleter är ju ändå inte direkt omtalade för sin stilkänsla.

Hoppas att de kommer rulla fantastiskt lätt, inte punktera och hjälpa mig mot mina mål - ett av dem är att undvika att komma sist i min klass. Anmälde mig nämligen av någon outgrundlig anledning i tävlingsklass och inte motion vilket jag börjar ångra. Men någon ska ju komma sist också. Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar