tisdag 28 september 2010

Göteborgsvarvet

Nu har jag gjort det igen och anmält mig till Göteborgsvarvet nästa år. Det finns ju rätt mycket argument mot- dyrt, trångt, mycket härj men samtidigt så kan det ju vara kul att få mäta sig med diverse kollegor och andra som brukar vara med. Sprang ifjol men tog det lugnt (1:49:36) eftersom jag inte ville köra för hårt när jag hade Stockholm Marathon strax efteråt så det kan vara dags att tvåla till det där resultatet med en kvart eller så och få ett bra svar på frågan "vad gör du på Varvet?".

Det som blev tungan på vågen för mig var att tävlingsledningen tagit sitt förnuft till fånga och ändrat sina seedningsregler, från 1:30 på halvmaran till betydligt mer generösa 1:45 så nu kan jag få starta i en vettig startgrupp utan att vara tvungen att springa det där tvärtrista "seedningsloppet" i Frihamnen i mars. Tack för det!

Laddar nu lite för Göteborg (halv)marathon nästa helg. Efter Tjörn Triathlon har jag vilat lite för mycket men har nu ett par ganska bra löparveckor i benen i alla fall med både mer kvalitet och mängd än jag har kört på hela året. Cykeln har fått stå och jag har inte ens tittat åt en pool men löpformen känns riktigt bra, har känt mig jättepigg på alla pass och återhämtat mig bra. Överraskande bra. Sprang sista långpasset i söndags, två mil på 1:40 utan att förta mig särskilt så formen borde vara god. Svårt att uppskatta min kapacitet men nog borde jag kunna ta mig neråt 1:35. Blir ett bra bokslut för säsongen och sen är det dags att ge sig på grundträningen för den där järnmannen...

1 kommentar: