torsdag 13 januari 2011

Heter det simma eller svimma?

Sitter och känner mig som en smältande snögubbe efter dagens simning. Den tog. Jag har skaffat lite nya leksaker och min simväska ser numera ut som en bus och lek-påse med dolme, platta och simsnorkel i glada färger. Fenor och paddlar kvar nu bara så har jag hela kitet.

Och grunden för passet var från en annan leksak, iPhone-appen SwimPlanner som Nix tipsade om här. Fick fram ett pass på 2000 m som när jag försökte minnas det i huvudet blev ungefär så här:

Uppvärming:
4*100 ss/ben/arm/bröst

Huvudset:
4*250@5:00 (~)
200 ben

Nedvarvning:
4*100 lugnt

Efter 200 benspark fick jag hänga på repen ett tag innan jag tog de sista 400. Sedan fick jag sätta mig på en bänk ett tag. Sedan satte jag mig i omklädningsrummet ett tag. Sedan satte jag mig och åt lunch och satt kvar ett tag. Nu sitter jag i soffan. Snart ligger jag. Kommer ligga kvar ett tag.

Naturligtvis helt som det ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar