måndag 17 januari 2011

O'Neill, jävla as!

O'Neill-testet, alltså. Jag har ingen aning om vem O'Neill är men hans test är enkelt - fyra minuter på roddmaskin, ro så långt du kan. Sedan läser man av i en tabell och får veta hur ens kondition är. Jag gav mig på testet i slutet av ett gympass som började lugnt med lite pingis med Pernilla, sedan en kvarts barfotaskolöpning på löpbandet där vi också provfilmade lite med inte särskilt lyckat resultat. Sen körde jag lite pullups, benpress och lite olika övningar för bål/balans/fot och vad innan jag tänkte att jag skulle avsluta med nämnda test. Det var sådär lagom jobbigt. Första försöket halkade jag av kälken efter fem sekunder så jag fick börja om. Så här i efterhand har jag kommit på att jag nog for lite mycket fram och tillbaka och att det inte var speciellt effektivt men det putsar jag på till nästa gång. Sedan märktes det att luftrören inte är helt förtjusta i torr, uppvärmd vinterluft. Det tog en timme tills hostan gick över. Jag kom i alla fall upp i 1084 m på mina fyra minuter. Det är bara nästan "Above average" enligt tabellen. Jag är average. Tusan. Det blir nog till att försöka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar