onsdag 2 mars 2011

Testvecka

Jag gör lite tester i veckan för att få lite resultat att mäta mig med och se hur träningen går. Jag har ju en ny trainer så där har jag inget att jämföra med riktigt men gårdagens test gav 261 (tacx)W i snitt över 30 minuter. Första gången jag testade 30 min max var två veckor sen och då snittade jag 244 W men framstegen har nog mer att göra med att jag disponerade "loppet" bättre nu. Hade ingen pulsmätare första gången men nu så snittade jag 160 bpm sista 20 minuterna och vips har jag en appromixation av min tröskelpuls på cykel också.

Och idag bar det iväg till simhallen för ett nytt 400-meterstest. Först verkade det gå åt skogen eftersom MASS (simklubben) hade norpat snabbanan. De blev förresten stuckna i fingret av tränaren efter varje hundring så jag antar att de också har koll på sin tröskelpuls nu. Lyckligtvis var en av mina medsimmare en iniativrik kvinna som såg till att badvakterna la i en lina till och vips slapp de bröstsimmande tanterna bli översimmade av en vilt frustande skäggig tok i Speedos som desperat försöker spöa tider som klubbsimmande elvaåringar skulle skratta åt. Men elvaåringarna får passa sig för den här gången gled gubben in på 6:52! Även här en stor förbättring från 7:15 för två veckor sedan, och även här handlar det nog mycket om disponering men ändå. Nästa test blir utan skägg och med rakade ben och det ska väl ge ett par sekunder det med.

Nu är det bara 5000 m löpning kvar. 21:15 ska motsvara mitt resultat på Sylvesterloppet (44:09) enligt McMillan. Håller tummarna.

Paket fick jag idag också:



Flaskställ är kanske inte investeringen som man tjänar mest tid på. Men de är bra mycket snyggare än de som sitter på nu...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar