tisdag 22 mars 2011

Våren

I måndags var det racerpremiär för mig, det gick ju inte att hålla sig när solen kom fram och termometern kröp över tio plusgrader. Två timmar tog det att byta däck och riva upp hela lägenheten i jakt på armvärmare och skoöverdrag men ut kom jag till slut. Plöjde som ett spjut på Gamla Boråsvägen mot Hindås och kände mig i grymt slag. Jag började tänka att sex timmar på IM-cyklingen kommer gå som en dans. Kanske borde jag höja målsättningen? Eller det kanske finns något proffslag som behöver förstärkning? Sedan vände jag in i motvinden och insåg att mina ben var lika klena som vanligt. Formen visade sig vara en styv kuling.

Men våren är här. Fortfarande ganska grusigt och jävligt på sina ställen, blött här och där och fullt med tjälskador som lurar bakom varje kurva. Men jag klagar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar