söndag 12 juni 2011

Lång dag

Idag har jag kört en halv järnman. Typ. Simningen var kanske inte kontrollmätt, cyklingen tre mil längre än normalt och löpningen i gengäld två kilometer kortare. T1 tog en timme och T2 tog ungefär två (där jag klämde in avslutningen av Dauphiné Libéré också) men ändå.

Började med att simma 45 minuter i Delsjön. Skönt. Lagom varmt. Sen hem och vila en timme och så väntade fyra timmar i tempobågen. Körde ner mot Varberg och lyckades precis korsa Viskan innan det var dags att vända. På vägen hem fick jag både medvind och en gubbe i ryggen som bad om lite draghjälp. Jag låg och malde på och det snurrade på riktigt bra, 35+ och ibland uppåt 40 till och med. Nu hade jag väl egentligen tänkt köra lite lugnare men det är svårt när man har någon direkt bakom sig och dessutom känner sig pigg... I Kungsbacka så slog jag dock av på takten och sen låg vi och sällskapade och pratade hela vägen fram till Ericsson i Mölndal då mitt sällskap vek av för att ta sig hem till Varberg igen. Trevligt i alla fall med lite sällskap.

La mig i soffan ett tag sen, drack vatten och mjölk och åt ett par pannkakor. Ett ombyte och ett par timmar senare bar det av upp mot Mölnlycke, och så Pixbo och Mölndal innan jag var hemma igen. 19,2 kilometer in på kontot. Trött blev jag men det kändes stabilt i medioker fart. När jag kände mig trött och ledsen tröstade jag mig med cola och gel. Tokdopad med koffein och socker hela dan.

Ångesten är något dämpad nu i alla fall. Känns skönt att jag inte kraschade under den här dagen utan tvärtom kände mig ganska stark i slutet av alla pass. Nu är jag lite sådär lagom mystrött i soffan och rätt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar