fredag 2 mars 2012

Veckan som gått

Egentligen hade jag kunnat skriva tre separata inlägg den här veckan men det har inte riktigt blivit av så jag sammanfattar istället.

Jag har kommit igång bra med löpträningen nu, har börjat komma upp i veckomängder på 35-40 kilometer vilket var ett länge sen jag hade kontinuerligt. Alldeles för länge sen. Det har märkts.

Har hoppat på ett upplägg från Marcus Nilssons bok "Löpträning mitt i livet" (tänkte skriva mer om den sen) som jag fick hem för ett par veckor sedan och det känns bra hittills. Den här veckan inleddes med ett progressivt distanspass som avbröts någon minut innan fulländning då jag anade att den så kallade pepparkaksgubben var på väg att göra ett ovälkommet besök (det började som en skakning på nedre däck). Det blev en spänd nerjogg hem genom villakvarteren i Örgryte och jag kom helt osökt att tänka på den här låten:



Sedan i onsdags släpade jag äntligen ut min höst vinter vårcross som jag till slut fick färdig. Det blev lite snurrande runt på grusspåren runt Delsjön och det tog knappt en kvart innan årets första vurpa var ett faktum. Man kan väl säga att jag välte när jag skulle ta mig upp för en brant backe och så behöver vi inte prata mer om det.

Treklövern kröntes med två varv på femman i Skatås med två minuters vila. När vi bodde i Munkebäck sprang jag i princip alltid den, åttan eller milen men sen vi flyttade för två år sen så har jag faktiskt inte sprungit hela en enda gång. Nåväl. 23:20 blev det på första och 23:02 på andra vilket tyder på att jag i alla fall disponerade det ganska väl. Det är en jobbig slinga det där.

Imorgon är det Vasaloppet. Tror planen blir att se starten innan det är dags att dra ut på långpass och så komma tillbaka lagom för ett par timmars fikastund i soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar