måndag 25 oktober 2010

Bra början

Idag började det. Dagen D. Idag är första dagen med träning mot nästa års stora mål. Järnmannen i Kalmar den sjätte augusti.

Klockan ringde kvart i sju och jag tog på mig kläderna jag gjort ordning i går kväll, satte på lite kaffe och sträckte lite på kroppen. Idag skulle jag upp när klockan ringde och komma ut för en gångs skull. Jag planerar ofta att träna på morgonen. Jag gör det nästan aldrig. Något att jobba på.

Hade tänkt ta med mig hunden men hon låg hopkurad i sin korg så jag lät henne sova. När jag hade vaknat till tog jag på mig pannlampan och gav mig ut. Överallt stod folk och skrapade sina vindrutor, på väg till sina jobb. Själv joggade jag istället lugnt upp för Kallebäcksbacken mot golfbanan, aktade mig för att halka på de varken sandade eller saltade trottoarerna och fortsatte längs Gamla Boråsvägen en bit innan jag vek av på slingan som går runt Stora Delsjön. Vattnet var spegelblankt och solen började gå upp. Jag släckte pannlampan. Efter att ha tagit mig upp för några av stigningarna stannade jag till lite på toppen och såg ut över sjön som var täckt av rök med månen fortfarande kvar över min vänstra skuldra. Jag tog några djupa andetag och fortsatte. Efter ungefär femtio minuter var jag hemma igen. En varm dusch och så lite gröt, äggmackor och kaffe. Perfekt start på både dagen och året.

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt det låter! Önskar att jag kunde hänga med i ditt tempo!

    SvaraRadera