tisdag 9 november 2010

Lerigt och New York Marathon




Fy tusan vad lerigt det blev i lördags. Kastade in hunden i bilen och stack till Härkeshult på morgonen för en runda på Vildmarksleden. Kollade på kartan och det såg lämpligt ut att springa västerut en bit där man kunde ansluta på Bohusleden och ta den en bit tillbaka för att slippa springa samma väg. När jag kom dit efter en timme så visade det sig att någon kört med någon typ av maskin och breddat leden till mer motorväg än stig/vandringsled. Tyvärr så tar man ju då också bort allt ytskikt i processen så det var bara sand/jord/lera kvar, värdelöst. Till råga på allt tappade jag bort leden och fick kämpa mig över flera sankmarker för att komma tillbaka till Vildmarksleden igen. Ännu jobbigare för hunden än för mig men blöt blev jag. Sådär skönt att fylla skorna med iskallt vatten kan jag avslöja. Som tur var fick jag några fina stråk med torr och rolig stiglöpning också så det var inte total misär. Fick testa min nya magväska från Inov-8 också, ganska lagom när man vill ha med sig lite prylar men inte så mycket att det fyller en ryggsäck.

Sedan kollade jag på New York marathon på söndagen. Marathon är verkligen ingen vidare TV-sport tycker jag men det var ändå kul att se och nu är jag rätt sugen på att springa i New York jag med. Det finns ju lite olika sätt att få en plats men det mest vattentäta (och häftigaste) är att kvala in. Då gäller det att springa maran på 2:55 eller halvmaran under 1:23. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar