lördag 2 juli 2011

Det börjar dra ihop sig

Jag kollar på första etappen av Tour de France. Har bryggt kaffe och smörjt in benen med liniment för att ge lite extra cykelstämning här hemma. Hoppas på att få en glimt av sprint-SM i triathlon på SVT1 men än så länge är det bara dragkamp, submission wrestling och rugby. Vi får väl se. Har växlat lite med fotbolls-VM på fyran. Det mästerskapet började ju med en dopingskandal och jag funderar lite på hur tillgängliga nordkoreanska spelare är för out of competition-tester? Det kan man ju sitta och fundera på.

Nu är det i alla fall bara två veckor kvar av riktig träning innan Kalmar. Alltså inte så många långa, tunga pass kvar att göra. Sedan blir det dags att trappa ner lite, vila och försöka lita på att det mesta är gjort på bästa möjliga sätt. Det känns lite tråkigt att det är så lite kvar men samtidigt ska det bli skönt att få det avklarat. Det har varit många timmar och dagars tränande, planerande och funderande som har lett fram mot startlinjen och mållinjen den sjätte augusti. Det ska bli skönt att släppa det.

Nej, snart ut och springa ett par mil. Och så fundera på de sista pusselbitarna. Kommer min våtdräkt hålla? Är tävlingsdräkten för sunkig? Vilka simglasögon ska jag köpa? Ska jag köra Helsingborg Triathlon som genrep 24e juli? Kanske kanske kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar