fredag 30 december 2011

Stavgång med Persbrandt




Inte så.


Jag har nu tränat motionerat rört på mig. Två dagar i rad. Stavgång. Inte i backe, "elghufs" eller något sådant, utan riktig Stav GöteborgsVarvet (sic)-gång. Ja herregud. Knappt en svettdroppe på pannan men ändå någon sorts motion och lite flås i skog och backar. Hunden på glatt humör. Förkylningen börjar ge sig.



Så.

På tal om att träna så läste jag i Aftonbladet om "Persbrandts Hamiltonträning". Klassiskt kvällstidningsreportage. Persbrandt, 48 år, 90+ kilo, har löpt "1-1,5 mil tre gånger i veckan, 5 km under 20 minuter + 1 km rodd under 3:30 tre gånger i veckan" och så tung styrketräning för den där riktiga Hamiltonkroppen.

Eller hur.

Kommer Persbrandt någon gång i sin livstid springa 5 km under 20 minuter så är jag jäkligt imponerad.

Men man ska aldrig säga aldrig.

"Jag älskar EPO, det bara är så."

2 kommentarer:

  1. Ja under 20 låter lite väl optimistiskt!

    SvaraRadera
  2. Gillar detta inlägg mycket. Har tvingats ganska mycket stavgång denna "vinter", men nu börjar det ordna till sig med snö och låneuppsättning av kraftstavar.

    SvaraRadera