lördag 21 januari 2012

Nya tillskott i garderoben

Först ett par nya skor. Slog till på ett par New Balance MR1190 på rea på Wiggle. Skon är en (rejäl) uppdatering av 905 som i sin tur byggde på 904 som var ett par skor jag verkligen gillade. Först slås man av att de är jäkligt lätta. 260g säger min våg jämfört med 369g för mina Asics DS Sky Speed som marknadsförs i samma segment (lättviktstrainers). Sen sticker designen ut en del, helt klart mycket retrokänsla (som jag gillar) med ett lite runt och bulligt stuk. På foten och i löpspåret känns det riktigt bra. Riktigt fin löpkänsla och ett fantastiskt lyft jämfört med att tröska runt i mina Sky Speed.




Investerade även i en ny löparjacka från Gore. Jag har deras cykeljacka som jag använder sjukt mycket i alla tänkbara och otänkbara väder och gillar verkligen softshell istället för vindtyg som fladdrar och lätt blir blött och klibbigt i blötväder. Snygg och perfekt passform. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar