torsdag 26 januari 2012

Stefan Löfven kan inte åka skidor

...avslöjade hans mamma Iris i Rapport idag. Det är ju ett litet minus men man kan inte få allt.

Kan inte han så kan jag tänkte jag och begav mig till Landvetter där det såg så här vintrigt och fint ut:


Snökanonerna var i full gång och det låg flera stora snöhögar och väntade på att få komma ut och göra nytta i spåret. De är efterlängtade för det var inte alls bra på sina ställen idag. Det var första gången jag åkte i Landvetter och det var en rolig och omväxlande slinga men det högg till rejält på sina ställen där grus och småsten tittade fram. Hoppas det antingen kommer mer riktig snö eller att de får ut konstsnön innan det blir plusgrader igen. Men synd att klaga när det är så härligt väder och så roligt att åka skidor ändå...

En tanke som slog mig idag är att jag gärna vill säga något uppmuntrande när man träffar på småkids i spåret. "Heja Gunde" ligger väldigt nära till hands men frågan är om det inte är helt obegripligt för någon som är född på 2000-talet? 90-talisterna kanske minns Fångarna på fortet eller Gladiatorerna åtminstone. Eller har Gunde blivit en tidlös legend som fungerar i alla generationer? Gundekalsong och Gundepaket är ju fortfarande levande begrepp/varumärken, det måste ju betyda någonting.

(Jag kanske ska förtydliga att Gundepaketet inte är något man har i Gundekalsongen utan det handlar om valla. Valla!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar