söndag 22 januari 2012

Vintern kom till Göteborg

Ölinlägget var populärt. Kläder ville ingen läsa om. Jag tar lärdom av detta i fortsättningen.

Längdskidor då, finns intresse där? Jag testar.

Jag hade så smått börjat ge upp vintern och trodde knappt att det skulle bli någon skidåkning i år men så kom snön i lördags och skapade hyggliga förutsättningar trots någon plusgrad och inga jättemängder snö. På Partille golfbana hade de fått ihop nästan sex kilometer spår, bra jobbat, men det var Bambi på hal is första varvet. Första vurpan kom när jag välte från nästan stillastående framför en mamma med barn som såg förskräckta ut. Det blev två till på det varvet när jag trasslade ihop skidor och stavar och i den sista när jag gjorde "sälen" framstupa ner i snön slog jag i knät. Märkte senare att jag gjort hål både på tightsen och på skinnet men lite blessyrer hör till tycker jag. Andra varvet började jag få ordning på grejerna. Riktigt kul och riktigt jobbigt. Jag brukar ibland kalla mig själv för mannen utan överkropp. Det kändes i alla fall så idag.

(När jag var liten så fick var historien om damen utan underkropp populär hos pappa och hans kompisar. Uppbyggligt eller inte, det fastnade i alla fall i medvetandet. Senare har jag förstått att det är från en Lindeman som i originalet lät så här:

"Han hade stuckit med damen utan underkropp...de cyklade! Nå, iallafall... Hon fick sitta på pakethållaren. Nå, iallafall... Jag förstår inte vad han kan ha för nöje av henne! Nå, iallafall... Men hon har en fruktansvärd överkropp. Nå, iallafall... Själv har han en jävla underkropp. Nå, iallafall... Var var det vi var?")



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar