tisdag 27 mars 2012

Tillbaka med miniformtopp

Min fina period med habil grundträning stötte på några mindre farthinder när först en Kalmarresa hem till föräldrarna dels ledde till inställt långpass och dels usel sömn som sedan i våriver och önskan att kompensera följdes upp med fyra raka pass som kanske var lite för tuffa med lite för lite rast och vila och lite för dålig mat. Oavsett orsaken så blev det en förkylning som resultat vilket innebar fyra träningsfria dagar och en dags sjukskrivning. Efter vila och återhämtning så känns det betydligt bättre idag så jag såg till att komma ut på en liten löptur. Det blev sju kilometer och som tur var kändes det bra. Kanon, faktiskt. Vilan hade gett pigga ben och jag kunde flyta på formtoppen hela rundan med behaglig spänst i steget.

Nu blir det att ladda lite i veckan för på söndag bär det som sagt av för en spontan vecka på Mallorca. På jobbet söker vi vår semester redan i december/januari och jag la en veckas semester i april eftersom jag redan har mer än tillräckligt med dagar sparade och det aldrig är fel att vara ledig. Sen fick vi inte ihop det så att Pernilla också kunde ta semester så jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Velade lite fram och tillbaka innan jag slog till på en Mallorcaresa så jag åker alltså ensam vilket blir en ny upplevelse. Det verkar dock inte vara någon risk för att man får lappsjuka på cykelturerna utan det är nog en och annan ute på vägarna som man kan slå följe med om andan faller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar