måndag 4 oktober 2010

Go back to the gym

Nu är det höst igen och det börjar kanske bli dags att använda gymkortet igen. Det var några månader sen sist. Eller ett halvår...

Jag har väldigt svårt för gym. Istället för natur och väder får man TV, dansremixer och förmånen att få vara den spinkige killen som lyfter tjejvikter bredvid grabbarna i Gymgrossisten-linnen. Men mest av allt är det tanken på gymmet som den naturliga platsen för träning som jag får lite allergi av.

Man kanske gillar att gå på gym. Det har jag inget emot. Men det finns mycket roligt utanför gymmets väggar också som kan vara värt att ge en chans innan man skaffar det där gymkortet och riskerar att bli en av dem som står och köar till ett löpband trots att solen skiner där ute.

Nu ska jag ju själv masa mig tillbaka in i gymmet för att försöka bli lite starkare till nästa säsong. Det finns gott om förbättringspotential kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar