onsdag 28 december 2011

Julsnuvan

Inte har det blivit mycket träning över julhelgen inte. Planerad julaftonsjogg ställdes in och byttes mot julaftonsgrogg... Eller snarare att jag sov bort förmiddagen innan jag tvingade ut mig själv på en promenad innan julfirandet skulle ta fart. Var ändå trött och seg, försökte ställa saker till rätta med hjälp av julöl och OP vilket bara hjälpte högst tillfälligt. Öppnade mot slutet av kvällen en av mina favoritöl, Hibernation Ale, som jag haft på tillväxt i två år i mina svärföräldrars källare men kände ingen smak så det var ju rätt bortkastat. På juldagen kom halsontet och huvudvärken som brev på posten. Två dagars sjukskrivning blev det till slut men idag var jag tillbaka på jobbet. Känner mig betydligt bättre men ingen träning aktuell för närvarande i alla fall.

Jag har aldrig varit sjuk så mycket som den här hösten. En vecka i september, ett par dar häromveckan och så nu vilket är ovanligt för mig. Har känt mig lite allmänt trött och hängig också. Det kan kanske ha lite med vädret att göra. Göteborgsvintern har efter ett par års frånvaro gjort en storstilad comeback i år med snålblåst och regn dygnet runt i några månader. Härligt.

Styr upp mig själv lite med sömn, vitaminer och hoppas komma ut på andra sidan nyåret som en ny, piggare och friskare människa.

Snart dags att summera året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar