fredag 23 september 2011

Inför morgondagen

Den stora morgondagen. Jag ska springa en mil, hör och häpna. Lindomemilen i Lindome (!). Här följer en kort lista på plus och minus inför loppet.

Plus:
Jag gick ner något kilo när jag var sjuk som jag fortfarande inte gått upp.
Jag har precis tvättat mina kläder.

Minus:
Jag jobbar 4:49-11:52, loppet börjar vid 13.
Jag har sprungit totalt tre mil de senaste fyra veckorna.
Gympasset som jag körde igår som resulterade i grymt stela vader idag.

Som ni märker verkar det hemskt lovande det här. Men jag tar det lugnt. Väldigt lugnt. Jag är ganska nöjd om jag ens kommer under 50 minuter samtidigt som jag tänker att jag ganska nyligen sprang milen på Helsingborg Triathlon på knappt 47 utan att trycka på, men visst. Kroppen och formen kändes både en och två smulor bättre då.

Rapporterar av imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar