fredag 2 september 2011

Ny cykel och Wouter Weylandt

Jag håller på och bygger ihop en ny cykel för vinterns äventyr. Igår beställde jag äntligen ramen. Det blev en röd crossram från Poison Bikes. Lite tysk känsla kanske men det blir nog bra. Än så länge har jag bara köpt bromsar och vajrar så det är lite kvar på inköpslistan. Hjul, vevparti, vevlager och framväxel har jag i alla fall liggande hemma sedan tidigare. Jag får väl återkomma när jag har börjat bygga. Det blir nog ganska fräckt att snurra runt med den uppe runt Delsjön men också på lite landsvägsrundor i höstrusk och vintersol.

Idag föddes Wouter Weylandts dotter, Alizée. Wouter Weylandt som ju kraschade under tredje etappen av Girot i år och avled omedelbart. Väldigt tragiskt naturligtvis. För mig var ett av årets mest gripande ögonblick avslutningen av fjärde etappen när hans lag Leopard-Trek och nära vännen Tyler Farrar ledde klungan i procession mot mål. Blir fortfarande väldigt berörd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar