lördag 22 januari 2011

Cykel - ute!

Dagens träning blev mycket improviserad. Första tanken var att simma - tävling i Åbybadet satte p för de planerna. Åka skidor då? Osäker på var det finns vettiga spår och osugen på att ställa mig och valla klister, så nä. Dessutom är det ju så kul att kolla på vinterstudion... Till slut la jag mig på golvet och körde lite hemmastyrka i en timme. Började med "dead bugs", fanan, sidoplanka och situps på boll. Fortsatte med bollen och körde bäckenlyft och växelvis benlyft, sedan djupa knäböj och lite utfallsteg utan vikter. Avslutade med tio minuter "stakning" med hjälp av ett gummiband från Biltema som jag satt fast i ytterdörren. Det kändes som en lagom genomkörare men vädret var så himla fint och jag ville gärna komma ut lite så jag toppade med årets första cykelrunda. 50 minuter distans via Gamla Boråsvägen till Bertilssons stuga och så avslut på Skatåsåttan hemåt. Härligt att komma ut och cykla även om det var en smula trögt på dåligt pumpade dubbdäck. Slutet på första backen upp från mig i Kallebäck till golfbanan suger också bra i benen, speciellt när man kör enväxlat. Längtar nu lite till våren. Kanske blir det ett par distansrundor utomhus nu under vintern trots allt, i alla fall om det blir fler dagar som denna med torra och fina vägar, solsken och ett par minusgrader. Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar