fredag 17 juni 2011

Arg

Jag var på så dåligt humör efter att ha försökt simma i Valhallabadets 25:a ikväll och upptäckt att det tydligen är omöjligt att få sexton personer att få plats på åtta banor. Det måste väl vara av någon sorts princip som det kommer gubbar och japaner och lägger sig och bröstsimmar medsolsvarv i "snabbanan"? När jag tog min tillflykt till lek-och plaskbanan (inklusive risk för att få två 25-åriga surfare som gjorde volter från startpallarna i huvudet) trodde jag att jag var fredad och påbörjade en fyrahundring. Jag hann simma 200 meter innan en tjej tyckte det var en bra idé att köra chickenrace rakt mot mig. Frontalkrock och jag la ner.

Vad ska man göra då? Jag var tvungen att vara tidseffektiv och få ut lite ilska ur kroppen så jag satte mig naturligtvis på trainern när jag kom hem och körde 30-sekunders maxintervaller och lyssnade på Anal Cunt. Mission accomplished.

De där 30-sekundersintervallerna ska ju vara himla bra. Fredric Ericsson som är förbundskapten för mountainbikelandslaget påstår att "de botar nageltrång också". Inte för att jag har nageltrång men ändå. Jag körde fem stycken med 2:30 vila och så var jag klar på en kvart. Det är ju inte fel. Men det känns som lite fusk att vara klar på en kvart så jag körde tjugo minuter tröskel också. Sen var jag definitivt nöjd och inte så arg längre. Ganska snäll faktiskt.

Men nästa gång behöver jag nog någon som står och skriker "MATA MATA MATA MATA!!!" vid sidan. Ska fråga Pernilla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar