tisdag 5 april 2011

King of the hill

Körde idag tre gånger uppför "Bergakungentempot", alltså backen från Delsjövägen upp till masten längst upp vid Brudarebacken. 99 höjdmeter och 2,6 kilometer. Målet var att ligga strax under tröskeln och få lite styrka på köpet. Det funkade hyfsat tycker jag, körde kontrollerat fram till den allra sista backen upp till masten då det brantar på ordentligt. Fick lägga i lättaste växeln (39/23) jag hade och stå upp för att komma upp. Så klena ben har jag. Körde så tre gånger, den fjärde vändan blev inställd eftersom det började bli lite väl mycket misär att åka ner i ösregnet med fötter som isbitar. Så det var inte alls för att jag var trött. Absolut inte.

Ska testa någon gång att maxa uppför och se hur det går. Själva tävlingen Bergakungentempot är väl inte förrän i höst så jag får ta det på egen hand någon lämplig dag. Idag gick det på 6:40 ungefär men det var ju som sagt inte någon maxning och dessutom med skärmar och fulla vattenflaskor för att få det lite extra tungt. Ner mot fem minuter känns som en vettig tid. Hur fan nu det ska gå till. Det får väl bli antingen att träna eller att gå ner sisådär 10 kg. 65 kg hade jag nog kunnat släpa upp utan problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar