onsdag 20 april 2011

Farväl

Mina New Balance 904 har nu gjort sitt. De har funnits med mig sen Stockholm Marathon 2009 och har hunnit med diverse halvmaror, triathlons och ett antal mil på vägarna sedan dess. Ibland har vårt förhållande varit ansträngt och när jag har vurpat har jag varit lite orättvis och gnällt på den släta sulan men oftast har vi trivts bra ihop. Fast på sistone har de börjat kännas mer och mer sladdriga och till slut var det dags att inse att de nog gjort sitt. Nu blir det hundpromenader och vardagsslitande istället för långpass och tröskelintervaller.





Istället dags att plocka upp mina Asics DS Sky Speed ur lådan. De är lite tyngre (326 mot 290 gram säger köksvågen), faktiskt lite mer än mina gamla DS Trainers också, men de känns ändå ganska lätta och smidiga på foten. Det ska nog bli bra det här. Jag tycker de är rätt snygga också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar