onsdag 13 april 2011

Krämpor

Simskola igår var det ja. Har inte varit på något pass med Triathlon Väst sen crawlskolan hösten 2009 men lyckades till slut dra mig dit. Igår så höll Kristine Persson i först en liten genomgång med tips och lite övningar. Sen så var det dags att simma. Och det gick väl sådär. Det var ruggigt mycket folk och trångt i banorna, kom aldrig in i det riktigt. Simmade på lite. Kände också att jag fick lite ont i höger axel så efter en timme och inte särskilt mycket simmat la jag ner och åkte hem. Lite tips tar jag med mig i alla fall.

Jag vaknade till tidigt idag på morgonen och hade vansinnigt ont i axeln/skuldran. Vilken sida jag än låg på gjorde det ont. Gick upp till slut och tog ett par värktabletter. Hade också ett sånt där Vulkan-skydd för axeln som vi hittade bakom ett skåp när vi flyttade in i lägenheten så jag tog på mig det också. Det blev väl bättre under dan i alla fall. Jag har också listat ut hur jag skadat mig. Kanske tog i lite för mycket när jag var i skogen med Amy (hunden) och kastade leksaker igår...

Eftersom jag inte tyckte att jag redan hade ont nog så gav jag mig ut och sprang 7x5 min tröskel i terräng också. I mina tunna racing flats. Någon gång får man ju testa vad hälsenan tål. Det kändes väl helt ok men inte fantastiskt efteråt. Tröttsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar