tisdag 26 april 2011

Nytt rekord...

...i träningstimmar har slagits i april. Och då är det ändå flera dagar kvar. Om en kvart är jag uppe i 2000 minuter. 1890 minuter var annars rekordet från juli förra året. Det är i alla fall på rätt väg. Kalmar närmar sig med stormsteg och då lär varenda minut räknas.

Ökar långsamt längden på cykelpassen. Nu uppe i 3:40 och det kändes grymt bra i söndags. Körde solo på förmiddagen till Bollebygd via Hällingsjö och därifrån upp till Hindås. Vek sedan av i Landvetter och tog Härkeshultvägen till Jonsered och därefter hem. Drack bara sportdryck utan energi och det kändes riktigt bra hela vägen tyckte jag. Nu blir det fyra timmar + nästa gång och så fortsätter jag så och hinner förhoppningsvis få in ett par pass uppåt sex timmar innan det är dags för Kalmar.

Körde också lagtempo med Triathon Väst i onsdags förra veckan. Grymt kul körning och helt nytt för mig som nästan enbart tränat själv så när jobb och annat tillåter så ska jag försöka vara med på så många sådana pass som jag kan i sommar. Har fått lite extra motivation av några gemensamma arrangemang jag har varit med på senaste veckorna. Simträningen med Kristine Persson, cykel och kostföreläsning med Oscar Olsson och så lagtempo då. Det är kanske inte så dumt att frångå mitt motto "själv är bäste dräng" ibland. Ska lägga det på minnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar