lördag 7 maj 2011

Ännu lite bättre

Mitt rehabprogram ger minst sagt effekt. Hälsenan känns riktigt bra. Eller - känns knappt alls. Vad som känns lite mer är mina vader. Träningsvärken har slagit till med full kraft och de är ömma och stenhårda. Eventuellt så är smärtan från dem så intensiv att hälsenesmärtorna inte kan göra sig hörda... Men träningsvärk är ok. Inget känns skadat eller trasigt. Och springa kan jag göra. Fem kilometer till jobbet i torsdags och tolv kilometer idag. Jag lufsar inte runt haltande utan springer med ett lätt (nåja) steg. Fantastiskt. Sen är formen inte helt hundra. Hoppas att jag kan komma in hyfsat i löpningen så jag kan prestera ok på Göteborgsvarvet. Det finns väl ändå någon sorts grund där som jag hoppas kunna hitta tillbaka till.

Läste i GP om Isabellah Andersson som också varit skadad men gör comeback till Varvet. Hon har joggat ett tag - "aldrig under 5:50-tempo". Tänk att även de som är så snabba kan springa så långsamt. Det tror man inte ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar