onsdag 4 maj 2011

They try to make me go to rehab b/w Jolene 7"

Släpade iväg mig till sjukgymnasten idag (äntligen) för att försöka få bukt med min gäckande hälsena. Det borde jag naturligtvis gjort för en två månader sen men bättre sent än aldrig. Jag gick till Sportrehab här i stan och fick hjälp av Linus som klämde lite på vader och hälsena och gav mig klara och raka besked: excentriska tåhävningar med rejält tung belastning: 3x15 två gånger om dagen och så vanliga tåhävningar - så många jag klarar. Efter 3-4 veckor även fjädrande tåhävningar. Löpvila inte nödvändigt. Träna som vanligt.

Glad gubbe här. Stack direkt till Sportlife och ställde mig i vadpressmaskinen. Det var rätt tungt. Nu har jag lastat en ryggsäck full med fyllda petflaskor, hantlar och de blyvikter jag hade kvar från min dykarkarriär. Står ute i trappan och kör.

Simmade lite efter vadpressen. Joline Höstman låg i banan bredvid. Det är lite inspirerande att få känna elitens vingslag tycker jag. Körde 5x200 med paddlar som blivit lite av en favorit. Jag har ju överkropp som en halvkokt sparris så jag kan behöva lite styrka. Sedan 6x50 med dragsuit som jag följde upp med 4x50 max. Avslutade jag med att maxa en hundring. Fick rejält med mjölksyra och krampkänningar i benen sista 25 men lyckades klämma mig in under 1:30 i alla fall. Under omständigheterna helt ok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar