måndag 16 maj 2011

Hisingen Runt

Bättre väder var det ja. Jo tjena. Det såg väl hyfsat ut på förmiddagen så jag rullade ner för att efteranmäla mig. Lite småseg kanske.


Rundan var av varierande klass. Vissa bitar var trevliga (på landet), att cykla Kungälv-Frihamnen via Bäckebol två gånger var väl ingen höjdare däremot. I början hade en flaggvakt tagit semester så vi var ett stort gäng som cyklade fel. Bara att vända och bita ihop när vägen plötsligt slutade i en låst grind. Jag hängde på i klungan fram tills det började gå uppför vid Halleröd då några drog lite hårt längst fram. Sen rullade jag ikapp utför igen men orkade återigen inte gå med i uppförskörningarna norr om Kungälv. Det var bara att lägga sig och köra solo och det gick rätt bra. Jag rullade på själv i 1,5 mil ungefär, till depån i Kode då jag kom ikapp två killar från IK Stern som hade startat i samma startgrupp som jag själv och vi låg ihop sen större delen av loppet och hjälptes åt i motvind och regn så gott det gick. Tyvärr vurpade en av dem i en rondell en bit innan vi skulle köra sista varvet så han var lite stukad efter det och när vi tog oss ann Hallerödsbackarna för andra gången så delades vi upp. Jag behövde stanna och lätta på trycket där också så då susade de förbi nerför. Tog en bulle i depån och så ner och tugga solo sista 1-2 milen. Var trött men matade på bra och susade förbi många cyklister. Fick någon på släptåg ett tag och kom på slutet ikapp IK Stern-killarna igen. Spurtade sista varvet på STCC-banan. Sen gick jag och åt och frös ihjäl. Satt och skakade och hackade tänder vid bordet där ett tag innan jag gick och försökte tina händerna genom att spola lite ljummet vatten på dem. Det hjälpte med händerna men jag frös lika jävligt ändå. Det blev inte bättre av att ge sig ut och cykla hem igen men väl hemma väntade Pernilla med en filt och varm choklad och jag kunde kollapsa i soffan och kolla hur de hade det hett värre uppför Etna i girot.

Klart nöjd med loppet. Rullsnittet blev ganska exakt 30 och sträckan ungefär 17 mil. Ville ha en riktig genomkörare och det tycker jag att jag fick. Mest nöjd med att jag kunde trycka på så pass bra på slutet. Första gången jag cyklar mer än tio mil trots allt. Det kändes bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar