onsdag 18 maj 2011

Laddning

Laddar lite för Göteborgsvarvet nu. Helgen var tuff med Onsala och Hisingen Runt, i måndags vilade jag och igår körde jag ett ganska lätt pass på Valhalla IP: 10x200@50s med ungefär 50 sekunders joggvila. Ungefär 4:10-tempo. Lite småsliten men hyfsat återhämtad ändå. Hoppas nu att jag ska få igång benen lite tills på lördag och i första hand kunna gå under 1:37 och mitt pers. I andra hand, om planeterna ligger rätt, 1:35. Inget tyder väl på det i nuläget men man vet väl aldrig. Med lite tur så får jag en superkompensationseffekt och är på topp när starten går. Ska bli kul att springa ett varv från bra startgrupp (2) och med full satsning. Det var ett tag sen. Mitt pers på just Göteborgsvarvet är 1:49:36 från 2009, då som uppladdning två veckor inför Stockholm Marathon. Det ska jag väl i alla fall slå under alla omständigheter. Win-win.

Cyklar lite idag, vilar imorgon och så en lätt jogg på någon halvtimme på fredag för att mjuka upp lite. Det tror jag blir bra.

Startnummer 6784 är jag. Håll utkik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar