tisdag 26 juli 2011

Tävlat igen

Träningstävling i kväll med Triathlon Väst. Sprint på programmet idag, det vill säga 750 meter (eller något kortare) simning, 20 km cykel och 5 km löpning. Det var lite trevligare idag än senast i Helsingborg... Mycket folk och väldigt mycket hemmaplan för mig. Tog tio minuter att cykla upp till starten vid Delsjöns norra spets och jag cyklar och springer på de vägarna nästan hälften av mina träningspass.

Jag ska inte skriva en fullödig tävlingsrapport för det här men simningen gick bra, framförallt andra halvan när startstressen lagt sig och jag kom in i min rytm. 9 minuter vilket tyder på att sträckan var lite kort, gissningsvis 5-600 m. Cykeln var också helt ok även om jag gick lite stum i uppförsbackarna. Tog i det jag hade i alla fall. Ungefär 33 minuter. Första varvet fick jag hjärnsläpp vid vändpunkten (rondell) och tjuvade i rondellen istället för att köra runt. Insåg direkt att det nog var meningen att man skulle runda rondellen så på varv två så var jag hederlig nog att köra två varv i rondellen för att väga upp för mitt misstag. Känns sådär att fuska på en träningstävling... Löpningen var slutligen bra för mig idag, blev som vanligt frånsprungen av alla som faktiskt kan springa men det börjar jag vänja mig vid vid det här laget. 22 minuter är jag nöjd med på en ganska tuff men rolig bana. Idag gjorde jag hyfsat ordentliga växlingar också till skillnad från i Helsingborg. Hade satt nya gummiband på skorna vilket hjälpte en del men framförallt var det lite bättre fokus och koncentration som gjorde det mesta.

Roligt att komma ut och köra lite såhär en vardagskväll. Man får alltid ut lite mer när det är tävling. Det dyker väl upp lite bilder och riktiga resultat snart så då blir det säkert ett till inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar