tisdag 10 januari 2012

Återkomsten

Efter sju sorger och åtta bedrövelser kändes det som jag sålt smöret och tappat pengarna men till slut släppte förkylning och magbesvär och annat jag fått dras med de senaste veckorna och jag har kunnat komma igång så smått igen, stavpromenaderna kan gradvis övergå till stavlöpning och kropp och själ känns en smula piggare och gladare till slut. Igår testade jag benen lite på cykeln och idag blev det lite stavinsatser i uppförsbackar med två varv på fältrittsbanan (utan häst) som festlig avslutning. Där ska det byggas starka ben framöver tror jag.

Skidorna står fortfarande ovallade men jag har faktiskt nästan byggt ihop min nya cykel som varit något av ett evighetsprojekt sedan augusti. Styrlinda och skärmar ska på så är det bäddat för vintercykling. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar