torsdag 12 januari 2012

Man i behov av klippning och rakning gick på gym, blev svettig

På överkroppen ser ni ett linne från Craft (Craft Cool) som ska ha en lite svalkande effekt (julklapp). Jag gillar det väldigt mycket. Det hjälper kanske inte helt mot Den Stora Löpbandssvettningen men känns ändå behagligt. Ett plus också till Sportlife Ullevi som har lagom temperatur i gymmet. På Sportlife Almedal står löpbanden däremot framför en vägg av element som är uppvridna på max vilket är så dumt så jag vet inte var jag ska börja. Den röda sladden är till ett par hörlurar som också var en julklapp.  Cambopannbandet fortsätter att vara en retromarkör/rambonostalgi men det gör sitt jobb (se: behov av klippning).


Sju kilometer på löpbandet blev det innan lite benpress och annat sånt där strunt där man drar och trycker i olika handtag och spakar. Någon nytta gör det säkert. Kroppen har varit på helt annat humör nu i veckan än tidigare och passen har känts riktigt bra. Igår blev det 35 minuter trainer varav 20 minuter på tröskel (som är höftad till 260 svajiga och opålitliga Tacx-watt eller "typ 160" i puls på cykel). Sista fem höjde jag motståndet med 10W varje minut och jag blev rätt trött så det fungerade nog ganska bra. Efter det var det bara att duscha av sig och bli bjuden på bio av Pernilla. Vi såg Twilight: New Moon. Den var verkligen inte bra. Men det är en helt annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar