måndag 30 januari 2012

Wish I'd Taken Pictures



Kan man sin bögpunk så minns man nog Pansy Divisions skiva med det namnet. Jag har aldrig hört den men titeln fastnade uppenbarligen när jag bläddrade igenom Sound Pollution-katalogen någon gång i mitten på 90-talet. Det får mig att minnas min första hemsida som jag kallade för "Punkrockacademyfightpage" efter en skiva med Down By Law -- "Punkrockacademyfightsong" -- vilket i sin tur refererar till "Academy Fight Song" med Mission Of Burma. Det hade jag ingen aning om då. Men bra låt.

 


Upplägget för sidan var att jag gick igenom framförallt punk- och hardcoresektionerna i nämnda Sound Pollution-katalog och skrev upp alla band jag gillade/hade hört talas om/verkade bra på en lista. Sedan satte jag mig och webcrawlade eller möjligen altavistade (ungdomar: detta var innan man kunde googla) efter hemsidor om dessa band vilket resulterade i en minst sagt omfattande länklista. 

Tyvärr är det enda som finns kvar av sidan en länk på Nerdworld.com med följande beskrivning:

"Page with a great library of links to all cool bands on 'the web'" 

Jag kan ha skrivit beskrivningen själv.

Gästboken finns också kvar. Underhållande.

"kollar bara ni nya layouten, ser skapligt ok ut i lynx, vore bra med lite ALT TEXT shit bara :} synd att jag och clavicle inte hade tid att snacka med dig p+ hultsfred, men vi syns v,l p+ lollipop ?? forts,tt kampen!"

Detta var en liten utvikning från ämnena som vanligtvis behandlas här. Jag hoppas det ursäktas.

Jag var ute och åkte skidor med hunden idag på förmiddagen. En riktig vykortsdag på Delsjöns GK här i Kallebäck.

Och... (trumvirvel):

I wish I'd taken pictures.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar