måndag 7 februari 2011

Fri löpning

Knäontet som jag nämnde i förra inlägget verkar ha försvunnit helt. Fantastiskt. Helgen var väl annars ingen höjdare. Jag har samlat på mig sådär 55 timmars jobb den senaste veckan och var urlakad i kroppen både lördag och söndag kväll. Mer utvilad idag istället och redo för nya tag. Började morgonen med två koppar kaffe och så 20 minuters jogg med hunden. Sedan tyckte hon det var dags för frukost så jag fick ge mig. De här korta rundorna är väl inte så hemskt utvecklande egentligen men samtidigt hade alternativet varit 20 minuters promenad och då är det väl bättre att springa. Lite volym ger det ju i alla fall.

Det är kul att kunna springa på barmark nu. Känns som jag springer väldigt lätt och avslappnat i hyfsat tempo och vinterns snöpulsande verkar ändå ha givit en viss effekt. Hur snabbt och hur lätt jag egentligen springer har jag dock ingen aning om eftersom jag nu tränat en vecka utan Forerunnern som jag glömde hos mamma på Öland. Ganska skönt faktiskt att bara springa på känsla utan att titta på fart och puls. Kommer kanske fortsätta med det ett tag även när jag fått tillbaka den. Det är ju en del som förespråkar det där med att springa utan klocka och fokusera på upplevelsen och det är väl inte helt fel även om det är viss longboard*varning på det. Själv tycker jag det är ganska kul med siffror och statistik också men det är väl inget fel att få lite av bägge världar. Lite Åkesson, lite Ölmqvist.


* Transportmedel främst använt av storstadsbor 30+ som tycker det är viktigt att ha en skön och avslappnad stil och ta dagen som den kommer. Inget för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar