torsdag 17 februari 2011

Simtest

Idag simmade jag 400m på tid för första gången. Resultat blev 7:15, vilket jag är helt ok med. Hade nog kunnat trycka på lite mer sista 25 men annars så simmade jag nog ganska jämnt i alla fall.

Nyfiken på vad det resultatet skulle räcka till kollade jag runt lite på olika resultatlistor. Bland annat kan man se att jag hade fått stryk med ungefär 1:25 av den sämst placerade i "Pojkar 13 och yngre" i SUM-sim i Göteborg 2010. Han var 11. Bland kidsen har jag uppenbarligen inget att hämta. Men några gubbar ska man väl kunna slå? Masters-SM 2010 hade inte 400 fritt på programmet så det är lite svårt att jämföra. Man kan ändå konstatera att Nils Ferm, född 1917, hade mellantiden 10:01:14 när han simmade 800 fritt så i klassen "Herrar 90-94 år" hade jag nog kunnat göra mig gällande. För 80-84 år likaså även om mellantiden var en dryg minut bättre här. Sedan börjar det bli tuffare. Jag får nog konstatera att jag ligger ungefär på samma nivå som de deltagande i "Herrar 70-74 år". Det känns ju bra.

Med vänlig hälsning,
Alex Weinfors
Snart 31.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar