söndag 27 februari 2011

Mö-mö

Ja, Mölnlycke-Mölndal, alltså. En bra långrunda, två mil ganska exakt från dörr till dörr, mestadels på asfalt och behagligt rullande kupering. Och så rundar man Rådasjön och att springa runt sjöar är ju alltid en klassiker.

Rullade på bra idag i behagligt 5:30-tempo, radiosportens VM-sändning i lurarna. Inspirerande även om det gick sådär till slut.

Annars så kommer jag sällan någonstans nuförtiden. Mycket trainer (på min nya Tacx Flow) och löpband och mycket tröskel, 2x20 och 1x30 och liknande. Igår 2x20 på trainer med ny fläkt. Tufft på slutet men med lite hjälp av Bolt Thrower så funkade det. Det är sådana knep man får ta till. Jag tror jag kan förbättras grymt mycket på cykeln och jag tror att de här passen kommer göra susen. Känns också nu när jag börjar koppla på lite kvalitet att jag har byggt en bra grund under vintern, känner mig stark men att det ändå finns riktigt mycket att plocka fram. Det kan bli roligt framåt sommaren hoppas jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar