torsdag 3 februari 2011

Spenderbyxor på!

Nu behöver jag lite träningsinspiration i regnrusket. Och den måste väl gå att köpa? Planer på exempelvis skateskidor har smält bort med snön och veckans horisontella regnande men risken att jag ska bli sittande med massa pengar till ingen nytta bedömdes som överhängande så nu är en styck Tacx Flow på väg från England för att ersätta min tidigare trainer, inköpt på Netto. Det vore tråkigt för den att åka ensam så den får sällskap med en ny sadelstolpe och ett par Adidas Adizero Pro 4.0 som helt uppenbart kommer göra mig dundersnabb. Det ser man ju.



Jag pratade med min järnmorbror (som har fullföljt sju lopp på ironmandistans) i veckan och han berättade om sina nya Di2-växlar som han investerat i och om formeln som han använde för att räkna ut när en investering var befogad eller inte. Jag minns tyvärr inte formeln men jag tror att resultatet av den uträkningen var att köpet egentligen inte var en utgift utan snarare en besparing. Jag har kommit fram till samma resultat själv när jag har räknat på det här inköpet. Hur vet jag inte riktigt men huvudsaken är väl att svaret blir rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar