onsdag 17 augusti 2011

På lång sikt

Jag har så smått börjat röra på kroppen nu igen efter Kalmar. Jag cyklade i och för sig ett par timmar förra veckan men jag vet inte om det räknas. Det kändes lite motigt men bättre efter ett pitstop på Gyllene Prag. Se bild.

Panerad ost + Gambrinus
I måndags blev det 2x15 minuter löpning fram och tillbaka till Valhalla IP där jag körde coopertest med Pernilla. Hade härlig coachkänsla där jag stod och klockade varv och hejade på. Mycket trevligare än att springa testet själv... Det gick i alla fall bra tycker jag. Sedan simmade jag en halvtimme igår. Det kändes också helt ok. Plaskade mest runt lite och försökte mig på lite fjäril bland annat vilket gick ganska ok överraskande nog. Körde lite simgolf. Gick nästan på par. Detta kanske låter förvirrande för vissa så förklaring följer. Simgolf är alltså när man räknar armtag på en längd (50m). Sedan summerar man det med tiden och får i bästa fall 72 eller under. 72 är alltså också par på en normal golfbana. Därav namnet.

Nu funderar jag på framtiden. Jag känner att jag inte riktigt har tiden att lägga ner på långdistans just nu och att det kanske vore värt att se några år framåt i tiden och vad jag vill göra då. Jag känner att jag har väldigt mycket mer att ge och att jag kan bli väldigt mycket bättre både som triathlet och i de enskilda disciplinerna. Jag har tränat så mycket för att klara distanserna hittils, från halvmaran 2007, maran 2009 och framförallt Järnmannen i år att det känns som att det är dags att ta ett par steg tillbaka och försöka bli lite snabb istället. Först snabbt, sedan långt. Det får bli mitt motto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar