lördag 25 februari 2012

Armhävningar och 4x4-fest på stakmaskin

Hej igen.

Jag borde kanske berätta om dagens fantastiska obanade långpass i t-shirt runt Ugglemossen men jag har så mycket gammalt på lager så jag får beta av det först och återkomma – filmade lite så det kan ni ju se fram emot.

Jag har några träningsframsteg att rapportera först. I torsdags klämde jag i med nytt armhävningsrekord, 40 stycken. I november gjorde jag 28 så det var ju härligt. Jag försöker köra lite armhävningar varje dag plus att jag har tränat hyfsat regelbundet på gym och det har tydligen gett något resultat. Bra med lite överkropp för både skidor och simning tänker jag.

På tal om skidåkning så klämde jag av 4x4 på stakmaskinen på gymmet i fredags innan jobbet. Den har stått där och hägrat ett tag så jag kände att det var dags att testa. Jag smälte ihop i en liten hög efteråt så det var jäkligt jobbigt men det är ju meningen. Som alltid vid den här tiden på året så börjar jag fundera på om jag inte ska ta och åka Vasaloppet och nästa år tror jag banne mig att det är dags. Då lär det bli några dejter med den där stakmaskinen kan jag tro för stakning är inte direkt min starka sida.

När jag kom hem googlade jag lite stakmaskinsklipp och hittade den här fantastiska videon signerad Erik Wickström:



Det är slutet som gör hela klippet. Måste ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar