fredag 6 april 2012

¡Hola amigos!

Hej små knattar, här är jag på Mallorca och har inte skrivit ett enda blogginlägg trots att både hotellet och stranden (!) bjuder på fri WiFi. Dåligt av mig. Jag kan glädja med att jag i och med dagens 5:44 på rull nu har dubbelt så många cykeltimmar i år som innan jag for ner. Det börjar kännas i kropp och själ men ännu är benen hyfsat med mig och kommer förhoppningsvis vara så även kommande pass som kan bli något i hästväg men mer om det någon annan gång.

Jag har förskansat mig på ett hotell vid stranden i Santa Ponsa där det är lugnt och fint och nära till bergen.  Jag tycker det är väldigt trivsamt här.

Men eftersom en bild säger mer än tusen ord så tar vi väl några såna:

Är man KFF-supporter så cyklar man hit, så är det bara.


 Och äter fem fiskar och två bröd till lunch. Lite bibliskt.

På kvällen åt jag middag med utsikt.

Och pizzan var god.

Men sen blev det mörkt.

Dagen efter såg jag sliten ut i Puerto de Soller och då hade jag inte ens kört över bergspasset än. Men kolla, tåg!

Tåg tåg tåg. Tog även bilder på bromsslangar och boggies för att visa för mina kollegor när jag kommer hem.

Glassbaren i byn har blivit mitt stamställe.
Jag har också varit ute och sprungit lite grann. Här är toppen av dödstrappan som börjar nere vid stranden. 

Jag tar en till för den är fan helt sjuk. En gång fick räcka.


Tråkigt med den där atombomben på fastlandet bara. Fast det verkar inte vara någon jättegrej här. De är väl som öbor är mest kan jag tänka mig, håller sig till sitt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar